Hoppa till innehåll

Det lönar sig att klaga

15 december 2009

Efter många om och men kan man konstatera att det lönar sig att klaga.  I det här fallet gäller det TeliaSonera (se tidigare inlägg).

Efter två och en halv månads tjafsande har Telia nu gått med på en uppgörelse.

Det  är aldrig trevligt att få inkassokrav och hot om rättsliga åtgärder särskilt inte när man vet att man har rätt och dom har fel.  Rättvisan brukar segra i det långa loppet men det kan bli lite tålamodsprövande ibland.

Det man kan lära sig av det här torde vara att man ska vända sig till Konsumenternas Tele- Tv- och Internet Byrå  om man har problem med sin operatör.  Man ska också bestrida eventuella inkassokrav så att inkassofirman i sin tur kan kontakta operatören och förklara varför du är missnöjd och inte vill betala. Ingenting går med automatik till kronofogden eller tingsrätten.

Det finns alltså flera chanser att få rätt. Men viktigast av allt är att ha is i magen och inte ge upp.

From → Uncategorized

Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: